In deze blog nemen we je mee naar alles wat er komt kijken bij het organiseren van Nirwana Tuinfeest 2023. Een muziekfestival dat elk jaar plaats vindt in de tuin van jongerencentrum Nirwana in Lierop en waar tijdens het laatste weekend van de bouwvak voor de regio zuid meer dan 15.000 bezoekers komen!
Marketing
Met nog zo’n 2 maanden voor Nirwana Tuinfeest wordt ook de marketing en PR van Nirwana Tuinfeest steeds concreter. Waar we vanaf het begin van het jaar vooral onder de aandacht komen bij de mensen via online berichten gaat dit steeds dichter richting Nirwana Tuinfeest naar offline marketing. Al blijven de online berichten op regelmatige basis verschijnen omdat we via deze berichten veel mensen weten te bereiken.
Met offline marketing bedoelen we posters, flyers, bouwhekdoeken, sandwichborden et cetera. Oftewel alle fysieke promoties. Bij alle festivals en evenementen in de regio plaatsen we onze sandwichborden en bouwhekdoeken zodat we gezien worden door de bezoekers van deze evenementen. En wanneer je gezien wordt, wordt er ook over je gepraat.
Ondanks dat de zaterdag van Nirwana Tuinfeest al enkele maanden uitverkocht is en de vrijdag al voor meer dan 90% is uitverkocht vinden we het belangrijk dat we in de regio gezien worden. Niet alleen voor de toekomst, maar ook voor de zondag van Nirwana Tuinfeest omdat deze dag al sinds vele jaren gratis toegankelijk is voor iedereen.
Zo’n 6 weken voor Nirwana Tuinfeest mogen we ook bouwhekdoeken en sandwichborden plaatsen in de gemeente Someren. Deze zetten we op strategische plekken waar veel verkeer is en dus ook veel mensen ons zien.
We sturen ook al vele jaren promotiepakketten naar fans van Nirwana Tuinfeest. In deze pakketten zitten posters, flyers en een autosticker. In het verleden kregen we best veel berichten van mensen die ons wilden helpen met het verder bekend maken van Nirwana Tuinfeest buiten de regio. We hebben destijds de promotiepakketten in het leven geroepen en deze zijn elk jaar een groot succes. Hierdoor hebben we in de loop der jaren veel meer bekendheid gekregen in Nederland maar zeker ook daarbuiten.
Mede doordat we al vele jaren investeren in onze marketing hebben we steeds meer naamsbekendheid gekregen in heel Nederland maar ook in het buitenland. Zo weten er elk jaar veel bezoekers uit alle windstreken van Nederland de weg te vinden naar ons mooie festival. Maar ook bezoekers uit België, Duitsland, Frankrijk, Engeland, Oostenrijk en Italië maken jaarlijks de tocht naar Lierop.
Ook is er inmiddels weer fonkelnieuwe merchandise in productie. We hebben natuurlijk ieder jaar shirts en truien waarop het programma te vinden is, maar eens in de zoveel jaar ontwerpen we een heuse Nirwana Tuinfeest ‘kledinglijn’. We kiezen kleuren, kleding en ontwerpen die volgens ons passen bij het Nirwana Tuinfeest en ontwerpen dit in samenwerking met een ontwerpbureau. Dit willen we zo compleet mogelijk doen: zelf op de etiketten en labels aan de ritsen vind je ons logo. Ook dit is natuurlijk een goede vorm van PR, want de mensen die onze kleding dragen zijn ‘wandelende reclameborden’!
In de volgende blog nemen we je graag verder mee bij alles wat er komt kijken bij het organiseren van Nirwana Tuinfeest!
Reacties: info@nirwanatuinfeest.nl